Alla inlägg under april 2008

Av M - 27 april 2008 16:01

Gick och tänkte på en sak imorse. Är det här det man kallar lugnet efter stormen? Stormen med pappa alltså. Han hade inte druckit idag när han ringde, så det känns lite lugnare i mitt världshav, det hav jag lever i. Vågorna är längre inte lika höga, men samtidigt är jag hela tiden tvungen att kämpa för att inte sjunka ner till botten.


Jag borde nog skaffa mig en flytväst, så att jag är bättre förberedd på nästa storm när den kommer.

Av M - 26 april 2008 17:21

Det kändes som att allt började bli.. bra, bättre än på väldigt länge. Men det fanns saker som ingen hade berättat om för mig. Hans fylla tidigare i veckan. Hans fylla nu igår och idag.


Det gör ont för att jag aldrig kan lära mig av mina misstag. Jag får inte hoppas, inte det minsta. Men vad ska man göra om hoppet är det enda som håller en vid liv? Hoppet om att denna gång ska allt bli bra, att denna gång kanske gudarna är med en. Men nej.


Grillade igår, med ett gäng kompisar och bekanta. Alla andra drack. Där satt jag med min hamburgare och tänkte; jag ska inte dricka, jag vill inte dricka samtidigt som jag vet att han sitter och super bara några kilometer bort.


Och jag är rädd att han inte kommer kunna vara med på min student. Att han antingen är för berusad, för full för att kunna komma. Att om han kommer så kommer han ändå inte minnas någonting dagen efter. Eller i värsta fall - att hans lever inte orkar mer, lägger av, ger upp, och jag istället för att supa för att ha kul, super för att hålla tårarna borta.


Snälla, ge honom en nionde chans.

Av M - 16 april 2008 21:39

När man väl vill, så går det inte.

Då är dörrarna stängda

och allting runt omkring

vägrar att finnas mer än bara vara.


Det gör ont att inte kunna visa

men det gör ännu ondare att blotta sig,

sänka huvudet och låta världen

se hur svag man är.


Jag vill vara stark,

samtidigt som jag önskar

att jag vågade låta någon annan

finnas där för att ta emot mig när jag faller.

Att jag slapp ta emot mig själv.

Av M - 7 april 2008 23:57

Går en sorgbearbetningskurs för tillfället, har träffats ca 7 gånger nu. Och jag märker att vad jag känner känns på ett annat sätt än tidigare. I magen. Har du känt nångång om du verkligen varit ledsen, arg eller spänd, precis under revbenen? Känslorna sitter där.


Just nu gör det bara ont. Just nu vet jag inte vad jag känner. Men det som är bra är att jag känner någonting istället för att inte känna alls. Jag känner att det gör ont, men jag vet inte vilken känsla som orsakar smärtan.


Förlåt.


Efter att ha skrivit förlåt, och reflekterade över varför jag skrev förlåt kom jag på att det handlar om skuld. Det måste vara skuld jag känner.

Av M - 2 april 2008 15:53

Du hade kunnat vara borta nu

borta för alltid, från allting

men det är du inte

du är kvar någonstans


Du ville inte stanna kvar

ropade på hjälp utan kraft

och ingen tycktes höra

inte heller jag


Du blundade för en stund

men vaknade igen

försvann inte än iallafall

och jag är lättad


Du var väldigt nära

och nu är jag rädd

att nästa gång lyckas du

att du försvinner

Presentation

Omröstning

Kommer du tillbaka, för att se och läsa när jag skrivit ett nytt inlägg?
 Ja
 Nej

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
<<< April 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards